Friday, February 25, 2011

BLOGGER TERLAMPAU (TRIKS PROMOSI BLOG)

Tutorial merepek kali ini berkenaan cara mempromosikan blog korang biar satu dunia tahu korang ada blog aka blogger.selalunya korang akan promosi blog di jaringan sosial seperti facebook,twitter.atau komuniti blog seperti gengblogger.ataupun yang ada duit lebih pasang iklan di blog femes.

Apa yang gua sebut tadi adalah promo di dunia maya,tapi yang gua maksudkan di entry ni adalah promo blog di dunia nyata.camana caranya?

1. TULIS ALAMAT URL BLOG DI TANDAS AWAM

Hahaha..kenapa? Cuba korang perhati dinding tandas awam di stesen bas,pusat beli belah atau tempat perhentian rehat lebuh raya utara selata(PLUS) pasti korang akan terbaca iklan iklan tak senonoh disertakan no henpon.jadi korang ubah paradigma baru dengan menuliskan alamat url blog korang di dinding tandas awam.amacam?kalikan saja berapa orang yang guna bilik tandas tu dalam sehari,seminggu,sebulan.sampai mat bangla atau mat nepal padam tulisan korang.
Berapa bilik tandas korang boleh tulis kalau korang lalu jalan johor-pdg besar?ada berani?
Kalau tak puas lagi nak promo kaedah ni korang boleh guna di tempat duduk bas awam,taman permainan,surat kabar kedai kopi dan lain lain.
Tu kalau korang dah gila trafik dan visitoryang mahu menghalalkan segala cara,tapi gua yakin korang belum sampai tahap begitu.

1 comment:

Myvitrd said...

tak salah boleh mencuba.. aku nak testlah kaedah kau ni.. idea kreatif.. hehehe