Wednesday, July 28, 2010

KERETA KENA CURI KE KENA TARIK?

Terus terang gue cakap,gue suka ambik kesimpulan suatu berita dari sudut pandangan yang beda dan tekadang merapu.apapun tu komen dan pandangan gue .


Korang tentu sering terbaca iklan kereta kereta yang tak dapat dikesan dan imbuhan yang korang dapat jika korang tau kat mana kereta tu berada,yang liat bayar ansuran kereta mesti rajin belek iklan ni kat paper tiap hujung minggu.hahaha.baru je lambat bayar satu bulan,mai dah surat cinta kaler orange.

Dah tu camna plak tatasusila penarik keta?penuh adab sopan dan santun ke?berbudi bahasa ke?."maaf encik.kereta encik kalau boleh saya mau tarik...atau "boleh saya tarik kereta puan"?hahaha berbudi bahasa sungguh.
Korang bayang dari 100 keta,brapa yang bleh kena tarik?

Realitinya yang korang baca kat paper mesti sikap biadab dan samseng dari penarik keta.tak peduli kat manapun kalau dah nampak depa main tarik je.ada baby ke babi ke kat dalam keta,dorang mana peduli.penting dapat keta.

Bukan sekali,tapi banyak kali dah dengar dan baca,laki tak bayar ansuran,bini plak yang pandu.tengah jalan ada orang plari keta.hebohlah satu kampung keta dia kena curi...hahaha.singkat crita dah tau ujung pangkal kejadian sidang pembacapun kurang simpatinya.patut kena tarik dah tak bayar,tak mampu jangan belagak mampu ada keta dan len len.

Sory,gue bukan maksud sokong penarik keta ala samseng,cuma cermin diri,biar tahu hak sapa yang kita pakai.kalau hak milik kekal takpa juga.hahaha


.keta baru tanpa wang muka
.korang pinjam je,tengoklah geran pasti finance yang punya lagi
.