Monday, July 26, 2010

Kerajaan Perpaduan Umno dan Pas

Kali ni gue mau sembang pasal politik plak,dah tengah ramai isu perpaduan antara dua parti orang melayu,gue pun nak tumpang sama.
Kalau kat kedai kopi simpang tiga nun gue cuma jadi pendengar je,hahaha.otai kat situ dah taraf phd kalau sembang bab politik.

Kenapa susah sangat wujud perpaduan?sampai mufti pun terikut sama masih juga tak jumpa titik temu untuk berpadu.

Gue bagi tau korang semua satu formula yang belum pernah dicuba dan mungkin takkan pernah dicuba.
Formula ni senang dan simple,"PERPADUAN UMNO PAS HANYA AKAN WUJUD JIKA UMNO DAN PAS SAMA SAMA KALAH TERUK DALAM PILIHAN RAYA UMUM"
Kalau senario ni berlaku gue jamin jalan untuk menuju perpaduan lebih senang di realisasikan.takda lagi anggapan siapa nak tipu siapa,takda lagi anggapan siapa lebih kuat dari siapa.takda lagi siapa yang tersepit dan disepit.ringkasnya sama sama rendah dan sama sama lemah.

Gue yakin kalau senario di atas tak berlaku,tetap ja akan wujud tanggapan;'la ni korang tengah lemah tu yang ajak berpadu',"lu tengah kuat tu yang lu takmo berpadu"

hehehe sapa boleh wat formula tu?bukan pemimpin umno,pemimpin pas,ataupun mupti.korang semua je yang bleh buat tu semua di PRU 13.

TAPI gue saran korang jangan wat begitu kalau sayang islam dan melayu.lebih elok taem sama sama kuatlah wujud perpaduan biar lebih kuat.