Saturday, July 10, 2010

Burung dan sotong


Si paul Sotong gurita minggu ni memang jadi tumpuan kaki bola dan kaki judi.naluri kebinatangannya diuji dan direkayasa menjadi tukang tilik meramal nasib pasukan mana yang menang dalam piala dunia 2010.

Bagi kaki judi,munculnya paul sisotong merupakan ilham dalam bertaruh.tak payah lagi tunggu wangsit atau pergi jumpa bomoh untuk tau ramalan pasukan mana yang menang.padahal kalau kita pikir yang sipaul pilih tu tak tau dia pilih pasukan yang kalah atau pasukan yang menang.dia cuma pilih satu diantara dua.jadi kalau dia nanti duduk atas kotak spanyol itu boleh juga berarti dia pilih spanyol sebagai pasukan yang kalah.

Gelagat si paul bukan saja tidak disukai oleh pasukan yang diramal kalah,tetapi yang paling benci dah tentu bomoh dan dukun ramalan diseantero dunia serta bandar atau bookie judi.

Aneh kan dunia bolasepak sekarang dipengaruhi oleh faktor sotong.terbaru burungpun ikut tumpang sekaki jadi ahli ramal.biar tak disebut burung kakaktua dah tentu ramalannya terbalik dengan ramalan si paul.paul pilih spanyol,burung pilih belanda.sapa paling hebat tunggu je hari ahad pagi.

Cuma sekadar ingatan paul si sotong bukan sedappun kalau goreng tepung.hahaha.last warning:jangan jadi syirik gara gara si paul sotong

No comments: