Friday, June 29, 2012

kisah cr7 ditinggal pesawat:biar bintang kalau dah kalah,orang lain mana ambik pot

Cristiano Ronaldo
kembali sial. Setelah tidak sempat
mengambil kesempatan daripada peluang
penalti, striker Portugal itu kini terpaksa
ditinggal rakan-rakan sepasukannya di
Ukraine kerana dia tidak akan naik pesawat
yang membawa pasukannya pulang.
Kapten Selecção ini hanya boleh geleng-
geleng melihat pesawatnya terbang
meninggalkannya. Rupanya telah terjadi
salah komunikasi antara Ronaldo dengan
pegawai travel.
"Dia menawariku baris ke lima di pesawat
dan aku bilang tidak masalah. Kadang aku
memang duduk di baris pertama, ke dua
atau ke tiga. Dan aku tidak keberatan
duduk di baris ke lima. Tapi setelah itu aku
pergi sebentar untuk membeli Cinnabon
(semacam burger ), "kata Ronaldo.
"Tak tahunya pesawat sudah berlepas. Ini
tidak adil. Sudah begitu Cinnabonnya susah
dicerna lagi. "
Lucunya, pengurus Portugal Paulo Bento
baru menyedari kesalahan itu setelah
mendarat di Lisbon. Tapi kapten pesawat
yang bernama Ted Mendes tak mau ambil
pusing dengan kejadian itu.
"Kalau dia (Ronaldo) tidak mahu tertinggal,
harusnya dia naik lebih cepat. Aku kan
bukan peramal yang tahu kelengkapan
penumpang. Aku cuma pilot yang
menghabiskan akhir pekan di kelab DJ,"
kata Mendes, dikutip bola.net.
Untungnya Ronaldo mendapat tempat
duduk di penerbangan seterusnya. Dia pun
bilang hanya menyesalkan satu hal: "Serius,
Cinnabon tadi benar-benar suatu
kesalahan."

No comments: