Friday, March 25, 2011

SANA SINI DATUK

Al kisahnya hari ni gua nak pi dato keramat tengok datuk sebelah mak.
Gua naik teksi,rupanya drebar dah datuk datuk umur dia.
Baru je duduk dan tutup pintu teksi radio tengah main lagu dato m daud kilau sambung pula lagu dato sharifah aini daripada boring gua ambik paper buka bagian sukan,rupanya masalahdato misbun sidek belum abis lagi.setakat ini prestasi dato lee chong wei masih tetap stabil.tu juga yang disebut komentator sukan dato hasbullah awang tengok kat artikel sebelah tentang dato nicol david mara ke final.gua buka bahagian hiburan ternyatadato sitinurhaliza dan suaminyadato k tetap menjadi berita.ada juga cerita tentang dato ramli ms dan af nya.dato aziz sattar pun ada
Teksi semakin pelan,rupanya ada roadblock kat depan.buka tingkap dengan sopan pak drebar menyapa"selamat pagi dato" pak polis pun jawab"pagi...jalan".

Dah hampir lima minit gua tengok pak drebar tak tenang duduk,macam tahan sesuatu.tiba tiba dah sampai pokok besar teksi brenti tepi pokok,pak drebar terus meluru balik pokok yang gua dengar cuma"minta ijin dato anak cucu tumpang kencing."

akhirnya sampai juga di rumah datuk THE END

oleh:DATUK T
datuk temberang

No comments: