Wednesday, March 16, 2011

Kenapa aku keliru dengan tsunami

Tsunami menurut aku adalahbanjir besarsebab itu kalau ada yang tanya pasal tsunami akan aku jawab,sebagaimana banjir atau bah besar adalah disebabkan oleh kerakusan manusia membalak hutan secara berlebihan yang menyebabkan pemanasan global sehingga berakibat mencairnya iceberg di kutub yang secara otomatik menambah jumlah air di muka bumi selanjutnya kalau bumi bergoyang sikit saja maka air membentuk gelombang yang menerjah pantai
jadi pada pandangan aku penyebab tsunami sama dengan penyebab banjir besar.

Jadi kenapa gempa boleh menyebabkan tsunami?kalian ambil besen mandi baby dan letak mainan itik pada air di besen tadi.lepastu kalian angkat naik dan turun ujung besen tadi.tengok dalam besen macam mana ada gelombang yang sampai membuat air melimpah.itu saja yang aku tahu pasal tsunami.

No comments: