Saturday, December 11, 2010

tempe alaf baru



korang pernah makan tempe?atau pernah makan tapi tak tau yang dimakan itu tempe?

Gua bagi tau cara yang lagi sedap makan tempe.mula mula korang potong tempe ikut suka ati.kemudian rendam dalam air garam.cukup rasa.jangan terlalu masin.goreng sampai kekuning kuningan.dah siap pun.

Tempe yang telah korang goreng menunggu untuk dinikmati tapi kena sediakan dulu mayonis untuk mencicahnya.terserah korang jenis mayonis yang disukai.

Tu je tipsnya agar tempe lagi sedap dimakan.tak percaya?cuba dulu baru tau.



Sekadar info:tempe adalah salah satu menu wajib di asrama sekolah seluruh negara

2 comments:

Oreo said...

Tempe mmg sedap

Nak try nak try

Hanim Mahali said...

Saya guna gambar awak untuk letak kat entri saya yang ni...
http://gadishanim.blogspot.com/2011/02/makan-tempe-boleh-jadikan-diri-awet.html
Maaf and thank ya... ^__^
Satu cadangan baik pasal cara makan tempe tu. Bolehla pasni cuba...