Monday, August 2, 2010

Huuhahahaha.tempe jadi kosmetik?

Apa?pak mat tempe kelanggar motokar!gue rasa korang tau tempe firstime dari dialog filem p.ramle diatas.ataupun dari mantan mb selangor yang makan tempe hingga muka jadi beseri seri.

Antara pecaya dan tidak,tergekak pun ada gue harini baca artikel tempe kat dalam sisipan mega,utusan malaysia isnin 2 ogos 2010.
"dijalankan oleh sirim berhad(sirim),inisiatif kajian dan penyelidikan (R&D)itu telah bermula sejak akhir taun 2007 dan siap pada penghujung 2009.kos pembangunannya bernilai rm150,000...kajian yang melibatkan seramai lapan orang penyelidik itu telah berjaya menghasilkan ekstrak tempe dikenali sebagai RT'S KOMPLEKS untuk dijadikan bahan campuran dalam produk kosmetik dan penjagaan kulit...lagi lengkap korang baca kat paper.

Gue rasa lepas ni tempe naik harga plak.slalu rm 1,00 naik 2 ringgit plak..nak cari tempe? Kena cari kat meja solek plak lepas ni. cuma satu yang orang tak penah heboh..nak tau? Tempe juga jadi ubat kuat pengganti viagra,tapi kena makan mentah mentah,jangan goreng atau masak.hahaha try dulu baru tau.