Thursday, August 19, 2010

Buang bayi ada hubung kait dengan pendidikan sex?

Hari hari ada ja kes buang bayi yang dilaporkan oleh media.di depan rumah,tong sampah ,mangkuk tandas,sungai,bas stand dan juga mesjid.apa motifnya?dah jelas untuk jaga maruah.jaga nama baik.

Gue jadi tepikir tak cukupkah pendidikan agama kat rumah dan sekolah?atau budak sekolah jaman la hanya tahu pasal sex kat laman web xxx ja?

Ok.soal moral dan agama gue serah ja pada yang arif hal ini.yang gue mau cerita kat sini adalah pasal pemahaman korang tentang sex.

Korang mesti paham dan ingat betul betul apa yang cikgu biologi ajar tentang pembiakan.dari sel telur jumpa sperma dan jadi zygot dan etc.sampai jadi perut buncit.tu yang akan jadi pada korang yang gatal dan terikut nafsu.aborsi?mahal bro dahtu salah dari segi undang undang.dari segi agama memang baru tahap zina pun dah dosa besar.tu kalau korang ada duit...cuba je korang baca latar belakang ekonomi pelaku buang bayi.

Jadi macam mana supaya sperma dan sel telur tak bercantum?
A.jauhi zina.
kompem tak terjadi pembenihan sel telur dan perut korang atau makwe korang tak jadi buncit.cara ni yang diajar agama

B.guna sarung atau kondom
.cara ni baik untuk korang yang kepala batu tak tahu halal haram atau otak kuning.gue bagi tahu biar perut makwe korang tak buncit.jadi takdalah tambah dosa buang bayi atau bunuh bayi.cukup dosa zina je, tu pun besar azabnya.

Tapi kalau nafsu korang dan pasangan korang berkobar kobar elok sangat korang minta je kahwin.takpe la ni dak sekolah dah boleh nikah..hahaha.