Friday, July 30, 2010

Baik vs Buruk

Sikap baik dan sikap buruk adalah satu kemestian pada semua insan.cuma yang mana satu yang dominan tu je yang jadi sebab korang dibenci.

Gue bukan mau gosip sikap buruk dan baik korang atau artis.gue cuma mau crita pasal filem.semua filem pasti ada tokoh antagonis dan protagonis yang jadi bumbu biar filem menarik.

Korang pasti takan pernah tengok filem kita yang ada polisi jahat,kaki rasuah dan laen laen yang langgar undang undang,atau skrip yang ada tokoh politik kaki kelentong.semua gambaran tentang penguatkuasa adalah baek blaka.(memang ni yang jadi harapan gue ngan korang).

Kalau korang bandingkan dengan filem bolywod maupun holywodd tentu korang akan kata"kat india ngan amerika tu negara bebas atau demokrasi,tu yang crita polis jahat boleh boleh saja."laen ngan kat sini. Bla.bla.bla.bla.
Kalau tu yang korang jadikan hujah tu sama makna korang tak tengok atau tengok tapi tak guna kepala hotak korang.

Korang perhati je dalam filem bolywood ke holywood ,yang dapat menghapuskan polis atau penguatkuasa yang jahat adalah polis atau penguatkuasa juga tapi yang baek.hehehe.tu yang gue rasa jadi lebih manusiawi kan?daripada bagi gambaran semua baik baik belaka meskipun hanya sekadar di layar perak.gue pinjam istilah dak kecik,tak semua raksasa tu jahat dan mesti dihapuskan oleh ultraman taro ke ultrama zeus.


P/s sokonglah kebaikan dari siapapun dan bencilah kejahatan oleh siapapun.